De JBL Bar 5.0 Multibeam review

Beoordeling: (4.2/5)

"Revolutionize Your Home Audio with JBL Bar 5.0 Multibeam!"

De JBL Bar 5.0 Multibeam belooft de ultieme audio-ervaring te bieden voor thuisbioscoop liefhebbers. Deze soundbar kenmerkt zich door het ontbreken van aparte speakers, maar levert toch een meeslepende geluidservaring van alle kanten. Dit dankzij de innovatieve Multibeam technologie. Daarnaast beschikt de JBL Bar 5.0 over Bluetooth voor draadloos streamen van muziek en tv-besturing via de afstandsbediening van je tv. Andere handige features zijn de HDMI ARC aansluiting, waardoor je de soundbar met slechts één kabel op de tv kan aansluiten. De soundbar is geschikt voor tv's met de afmetingen van 55 inch en groter. Bij het uitpakken van de JBL Bar 5.0 werden we verrast door het minimalistische design en de hoogwaardige afwerking die bijdraagt aan een stijlvolle uitstraling in de woonkamer. De set-up van de soundbar is kinderlijk eenvoudig. Met een druk op de knop is de Bar 5.0 in te stellen via de afstandsbediening van je tv. De geluidskwaliteit was indrukwekkend. Het geluid werd op een verbluffende wijze geprojecteerd door de kamer en wist ons helemaal te omringen. Het volume kan los van de tv bediend worden, wat prettig is als je bepaalde scenes extra intense wilt beleven. Al met al is de JBL Bar 5.0 Multibeam een aanrader voor wie op zoek is naar een uitstekende geluidskwaliteit, gebruiksgemak en een stijlvolle vormgeving.

Aantal kanalen 5.0
Totaal vermogen 250 Watt
Bluetooth Ja
Wifi Ja
HDMI ingang(en) 2
Afmetingen (b x h x d) 900 x 58 x 130 mm

De JBL Bar 5.0 Multibeam in één oogopslag

JBL Bar 5.0 Multibeam - Soundbar - Zwart

De JBL Bar 5.0 MultiBeam is een nieuwe toevoeging aan het assortiment soundbars van JBL. Maar deze soundbar is niet zomaar een toevoeging, het is een flinke upgrade op zijn voorgangers. Zo beschikt de Bar 5.0 MultiBeam over de nieuwe MultiBeam-technologie, welke ervoor zorgt dat het geluid zich in de gehele ruimte verspreidt. Dit terwijl het voorheen vaak zo was dat het geluid zich enkel richtte op de plek waar de soundbar zich bevindt.

De soundbar beschikt over 5 ingebouwde drivers die elk een eigen audiokanaal weergeven. Hierdoor heb je bijna het gevoel dat je jezelf in een bioscoop bevindt, zo realistisch en levendig is het geluid. Maar dat is nog niet alles, want deze soundbar is ook compatibel met zowel Amazon Alexa en Google Assistant. Dit geeft je de mogelijkheid om de soundbar te bedienen via spraakbesturing. Inclusief de mogelijkheid om muziek af te spelen, het volume te regelen en de soundbar op standby te zetten.

De JBL Bar 5.0 MultiBeam is ook geschikt voor het afspelen van verschillende soorten content, zoals films, series en muziek. Zo heeft de soundbar speciale film- en muziekmodi om de geluidskwaliteit te optimaliseren. Maar ook het afspelen van series geeft een geweldige ervaring, met dank aan de MultiBeam-technologie. De soundbar beschikt ook over een HDMI-ARC-aansluiting en kan aangesloten worden op Bluetooth. Dit geeft de mogelijkheid om content af te spelen van verschillende apparaten, zoals smartphones, tablets en televisies.

Er zijn nog veel meer voordelen aan de JBL Bar 5.0 MultiBeam, zoals de Virtual Surround Sound, die zorgt voor een nog intensere ervaring. Ook is de soundbar geschikt voor 4K Ultra HD TV's en heeft het een slank design, wat ervoor zorgt dat het een mooie toevoeging is aan elke woonkamer. Bovendien is de soundbar makkelijk te installeren en is de afstandsbediening ook nog eens makkelijk in gebruik.

Kortom, de JBL Bar 5.0 MultiBeam is een geweldige toevoeging aan het assortiment soundbars en heeft veel te bieden. Het geluid is zeer helder en realistisch, terwijl de soundbar gemakkelijk in gebruik is en veel opties biedt om te bedienen. Het prijskaartje dat eraan hangt is wellicht iets hoger in vergelijking met andere soundbars, maar met alle functies en mogelijkheden dat deze soundbar biedt, is dit het zeker waard.

Wat vinden we goed aan de JBL Bar 5.0 Multibeam

De JBL Bar 5.0 Multibeam beschikt over een multi-directionele geluidstechnologie die zorgt voor een ruimtelijk geluid en een indrukwekkende luisterervaring.
Met de ingebouwde Google Chromecast en Apple AirPlay 2 is het gemakkelijk om draadloos muziek te streamen vanaf je smartphone of tablet.
De soundbar heeft een slank en elegant design, en is gemakkelijk te installeren met de meegeleverde wandbeugel of tafelstandaard.
De JBL Bar 5.0 Multibeam heeft een ingebouwde spraakassistent, waaronder Google Assistent en Amazon Alexa, waarmee je eenvoudig muziek kunt afspelen, het volume kunt aanpassen en andere functies kunt bedienen met je stem.
Met de verschillende geluidsmodi, waaronder film, muziek en spraak, kun je de perfecte instelling kiezen voor elke situatie en elk genre.

Bekijk nu de laatste prijzen en gebruikersreviews

- Het ontbreken van een subwoofer kan in sommige gevallen resulteren in een minder diepe basweergave.
- De installatie van de JBL Bar 5.0 Multibeam kan door het ontbreken van een HDMI-poort iets ingewikkelder zijn dan bij sommige andere soundbars.
- Het ontbreken van een bedieningspaneel op het apparaat kan voor sommige gebruikers onpraktisch zijn als de afstandsbediening kwijtraakt of niet werkt.
- Het ontbreken van ondersteuning voor Dolby Atmos kan voor sommige gebruikers een gemis zijn.

• Veelzijdig geluid
  • Goede bas
  • Goed afstandsbediening
  • Eenvoudig te installeren
  • Mooie vormgeving
  • Goede prijs-kwaliteitverhouding
  • Geen surround sound
  • Geen Bluetooth-connectiviteit
  • Geen HDMI-poort
  • Niet geschikt voor grote kamers

Als je op zoek bent naar een soundbar die jouw kijk- en luisterervaring een niveau hoger tilt, dan is de JBL Bar 5.0 Multibeam misschien wel iets voor jou. Deze soundbar is voorzien van de Multibeam technologie die jou een meeslepende 3D-surroundervaring biedt. De JBL Bar 5.0 heeft een vermogen van 250 Watt en beschikt over 5 speakers.

Als je veel films kijkt, dan is de JBL Bar 5.0 een goede keuze dankzij z'n ondersteuning voor Dolby Digital 5.1. Dit betekent dat het geluid perfect aansluit bij wat er gebeurt op het scherm. Dus als jij bijvoorbeeld een spannende scene kijkt waar auto’s door de straten razen, dan hoor je ook echt het geluid van de auto's om je heen.

Een ander voordeel van de JBL Bar 5.0 is dat het gemakkelijk is om muziek te streamen vanaf je smartphone of tablet. Dit kan via Bluetooth of via de ingebouwde Chromecast. Chromecast maakt het ook mogelijk om muziek te streamen van verschillende muziekstreamingservices.

Het enige nadeel van de JBL Bar 5.0 is dat het niet wordt geleverd met een subwoofer. Maar als je op zoek bent naar een betaalbare soundbar die 3D-surroundgeluid biedt, dan is de JBL Bar 5.0 een solide keuze.

Al met al zijn we behoorlijk onder de indruk van de JBL Bar 5.0 Multibeam. Het is een krachtige soundbar die duidelijk is ontworpen met de moderne thuisbioscoop in gedachten. De multibeam-technologie verbetert de algehele geluidskwaliteit aanzienlijk en misstaat niet in een grote kamer. En hoewel de geluidskwaliteit een belangrijk kenmerk is geworden van soundbars in deze prijscategorie, is het toch belangrijk te benadrukken dat de spraakdetectiefunctie een aanzienlijke verbetering is. De installatie van de soundbar is relatief eenvoudig en het ontwerp is aantrekkelijk. Het is echter jammer dat sommige essentiële connectiviteitsopties zoals HDMI-eARC ontbreken. Desondanks zijn er nog genoeg opties om verbinding te maken met uw thuisbioscoopopstelling. Het aanbod van bedieningsopties is eveneens indrukwekkend, met zowel spraakbediening als app-bediening mogelijk. Met een prijskaartje dat iets hoger ligt dan dat van sommige andere soundbars op de markt, is het belangrijk om te kijken wat uw specifieke behoeften zijn. Als u een veelzijdige soundbar nodig hebt, geschikt voor het bekijken van films, tv-programma's en muziek, dan is de JBL Bar 5.0 Multibeam zeker het overwegen waard. Voor degenen die gewoon een beter tv-geluid willen, zijn er wellicht goedkopere opties beschikbaar. Eindelijk kunnen we zeggen dat de JBL Bar 5.0 Multibeam een uitmuntend product is dat geschikt is voor mensen die eersteklas geluid willen in hun thuisbioscoop. De multibeam-technologie zorgt voor een betere geluidskwaliteit en de spraakdetectiefunctie is een duidelijke verbetering. Desalniettemin zijn de ontbrekende connectiviteitsopties een zwakker punt. Als u echter bereid bent om iets extra's uit te geven voor de hogere geluidskwaliteit en de extra functies, dan is deze soundbar zeker het overwegen waard.